Maria Croon, tidigare vd för Forma Magazines och försäljningsdirektör på Bonnier Tidskrifter, tillträder i dag som vd för Mitt i-tidningarna. Erik Norberg, som haft ett tydligt uppdrag att modernisera och utveckla Mitt i lämnar verksamheten efter slutförandet av vissa pågående projekt.
Maria Croon sitter sedan ett knappt år tillbaka i styrelsen för Mitt i och känner därmed verksamheten. Tidigare har hon under sex år varit affärsområdeschef och vd för Forma Magazines. Därefter var Maria Croon försäljningsdirektör för Bonnier Tidskrifter.
– Det är med stort engagemang som jag tar mig an att driva och utveckla Mitt i. Målet är att skapa en livskraftig och angelägen produkt för såväl läsare som annonsörer, säger Maria Croon.
Under två år har Mitt i genomgått ett omfattande förändringsarbete som moderniserat organisationen och utvecklat produkterna. Den digitala trafiken har mer än tredubblats med en helt ny plattform, och marknadsandelar tagits i flera segment under 2016. Samtidigt är räckvidden fortsatt stark som Stockholms största tidning. Den verksamhet som Erik Norberg i gemensamt beslut med styrelsen nu lämnar, är mer mogen utmaningarna i framtidens mediamarknad.
– Jag är glad över att vi kan fortsätta utveckla Mitt i som den ledande lokala nyhetsförmedlaren i Stockholm genom en ny kompetent och erfaren vd som tar vid det förändringsarbete Erik genomfört, och vill samtidigt framföra styrelsens tack för hans arbete att modernisera och utveckla Mitt i, säger Joachim Berner, styrelseordförande.
Erik Norberg kommer att under en viss tid arbeta vidare med vissa projekt och förhandlingar för Mitt i:s räkning.
– Det har varit oerhört stimulerande att få arbeta tillsammans med Mitt i:s fantastiska medarbetare i den omfattande förändringsresa vi har gjort de senaste två åren, och jag vill rikta ett stort tack till alla på Mitt i för deras starka engagemang och hårda arbete, säger Erik Norberg.
För mer information, kontakta:
Joachim Berner 070 620 11 50
Maria Croon 070 619 45 32
Erik Norberg 070 574 58 78